Автомобилният салон в Ню Делхи, най-голямото по рода си изложение в Азия, отвори врати за медиите вчера. Единадесетото му по ред издание е част от календара на Международната организация на автомобилните производители (OICA). За редовните посетители шоуто започва на 7 януари и затваря врати на 11. Предвид все по-бързо развиващия се и все по-апетитен индийски пазар редица световни производители са решили да разпишат сериозно участие на неговата сцена. Повече от 1000 международни журналисти от девет ключови страни в автомобилния бизнес ще отразят събитието, привлякло тази година над 1500 изложители. За първи път ще участват марките Ferrari и Peugeot.
Близо 50 автомобила и около 20 мотоциклета ще направят своя дебют в страната, а броят на световните премиери е 10.
В момента Индия е на път да детронира Бразилия от позицията й на пазар номер шест в света и това вероятно ще се случи през 2013 г. По пътищата на страната се движат 40 млн. автомобила и прогнозите сочат до 2050 г. броят им да достигне до 600 млн., когато Индия ще се нареди до Китай.
“Ако в Индия в момента има 800 млн. мобилни телефона, защо не търсенето на автомобили в страната ни да не нарасне също до това ниво“, е бил коментарът на Раджив Каул, председател на Auto Expo 2012, по време на брифинг с медиите. Затова не е чудно, че слоганът на изложението е „Mobility for all” (Мобилност за всички).
На фона на световните производители в бранша, местните също се стараят да бъдат на ниво. Така ако „немският“ павилион е най-големият с плогщ 9000 кв. м, щандът на Tata Motors е 5100 кв. м, а този на Maruti – близо 4000 кв. м.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!