Mercedes S-класа от години е приета за еталон в луксозния клас – а според Mercedes и винаги ще бъде. Начинът, по който швабите постигат тази цел, обаче се е променил много през годините. Когато на 20 юли S-класата започне да се продава на цени от минимум 160 000 лева, почти нищо няма да бъде такова, каквото го познаваме. Измъквайки се от оковите на традициите, германците са създали лимузината на бъдещето, ултрамодерна както отвън, така и отвътре.Самоувереният и eлегантен дизайн на 5-метровата лимузина с голяма радиаторна решетка и изгладени странични части е само част от цялостната концепция. Във фаровете има форми, подобни на факли – много революционна стъпка. Въпреки иновативната си и не толкова традиционна визия S-класата веднага може да бъде разпозната като флагмана на Mercedes. Най-вече заради размерите – стандартната модификация е дълга 5,12 метра, а удължената – 5,25 метра. А междуосието, както и преди, ще бъде 3,04/3,17 м.Бъдещата S-класа във версия CoupeКокпитът е наистина въодушевяващ: както сме свикнали, има около 100 бутона и превключвателя, а в централната конзола тиктака аналогов часовник. Погледът обаче се спира върху два огромни монитора, които създават огромна командна централа. Климатизираните седалки предлагат функция „масаж с горещи камъни“, а щастливите пътници се радват на охлаждащи поставки за чаши и ароматизатор в жабката – екстри, които Mercedes предлага като първи производител в света. В определни ситуации автомобилът позволява на шофьора за кратки моменти да махне ръцете си от волана, да се обърне леко назад или да хвърли един поглед на смартфона си, докато автомобилът самостоятелно поддържа дистанцията и движението в лентата. Това е възможно благодание на Stop-and-go асистент. Системата използва не само радар-темпомата, но и стереокамерата, с която S-класата сама „търси“ своя път в задръстването. Така например лимузината следва задницата на автомобила отпред дори и при завой или смяна на лентата.Тази екстра не е обаче единствената, с която S-класата предизвика конкуренцията: с помощта на стереокамерата окачването Magic Body Control превръща луксозния лайнер в летящо килимче. Автомобилът „вижда“ неравностите по платното и за милисекунди настройва въздушното окачване, така че максимално да „изглади“ релефа на пътя. На места, където други се клатушкат като малка рибарска лодка в бурно море, S-класата преминава уверено и спокойно.И докато стереокамерата извежда Mercedes-а пред конкурентите му BMW Серия 7 и Audi A8, то по отношение на конвенционалната техника той е на тяхното ниво. Автоматичната трансмисия има седем вместо осем предавки, най-мощният дизелов мотор развива 258 к.с. - но нови мотори няма. В началото на продажбите S 500 ще бъде продаван с добре познатия V8 с 455 к.с. и S 350 Bluetec с дизела с 258 к.с. и среден разход EU-Мix 5,5 л. Ще има и S 400 Hybrid с V6-мотор с 306 к.с. и електродвигател с 27 к.с. - тандем, който осигурява консумация 6,3 л/100 км. Най-доброто решение е S 500. Там двигателят работи копринено нежно и със своите 700 Нм ускорява 2-тонната лимузина толкова пъргаво, че човек не усеща кога точките му в книжката отлитат. Как иначе – при ускорение за 4,8 сек от 0 до 100 км/ч. Лимузината е невероятен автомобил, истински лайнер за дълги пътувания, с който няма да усетите колко километра сте изминали.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!